wpis dodany

Sebastian Niesporek

W jaki sposób rozkręcić swój pierwszy sklep internetowy?

Otwarcie własnego sklepu internetowego nie wydaje się być niczym skomplikowanym. Nie mając jednak odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia łatwo jest stworzyć sklep, który nie będzie cieszył się zbyt dużą popularnością wśród użytkowników. Wobec tego, w jaki sposób zaplanować działania, aby osiągnąć sukces? Przede wszystkim warto opracować strategię działania i koniecznie od razu zabrać się do pracy.

Zakładanie sklepu zacznij od samego sklepu

Prostota tworzenia sklepu sprawia, że wielu osobom wydaje się, że wystarczy wykupić domenę, hosting i wybrać darmowy silnik razem z tanim szablonem i wypuścić sklep do sieci. Nic bardziej mylnego, a nawet taka strategia skutecznie może pogrzebać nasze marzenia o sukcesie w biznesie. Takich sklepów jest w sieci bardzo wiele, ale wyglądają raczej jak cmentarzyska, a nie jak dobrze prosperujące biznesy. To od czego powinniśmy zacząć to stworzenie sklepu z unikalną grafiką, intuicyjnym interfejsem oraz funkcjonalnym sposobem prowadzenia ścieżki zakupowej klienta. Masz wątpliwości, czy dany projekt graficzny spodoba się klientom? Zanim się na niego zdecydujesz pokaż go kilku osobom i poproś o ich szczere opinie.
Nie bez znaczenia jest także zawartość sklepu, czyli dobrej jakości zdjęcia produktów oraz w miarę unikalne i przejrzyste opisy produktów w sklepie. Styl sklepu powinien być dopasowany do grupy docelowej, do której kierujemy naszą ofertę.

Czy takie produkty są w ogóle potrzebne?

Nie ma też sensu zakładać sklepu, który jest kopią tysięcy innych, już istniejących sklepów. Podstawą jest wnikliwa analiza konkurencji i takie opracowanie oferty produktowej, aby w jakiś sposób móc wyróżnić się na tle konkurencji. Oferta powinna być ściśle związana z grupą docelową, do której chcemy dotrzeć, a więc oczywista kwestią jest to, że już na starcie powinniśmy ją określić.
Jeśli już mówimy o samej ofercie- zawsze możesz skusić użytkowników różnego rodzaju kuponami rabatowymi i promocjami. Rabaty czy też promocje cenowe mogą być także przyznawane za lojalność, czyli któreś z rzędu zakupy w sklepie. Otrzymany kupon rabatowy na kolejne zakupy sprawia, że klient będzie miał powód, aby do nas wracać.
Równie istotna jest analityka internetowa, analiza ruchu na stronie oraz sposobu, w jaki użytkownicy korzystają ze sklepu. To dzięki analityce będziemy mogli sprawdzić, czy prowadzone przez nas kampanie reklamowe są w ogóle efektywne.

Sam sklep to dopiero początek

Po co tworzyć sklep internetowy, którego nikt nie będzie odwiedzał? Kluczem do sukcesu jest reklama, na którą koniecznie powinniśmy postawić. Warto zainteresować się możliwością reklamowania sklepu poprzez:

– pozycjonowanie strony- tutaj najskuteczniejszą strategią może okazać się pozycjonowanie na długi ogon, czyli promowanie konkretnych kategorii sklepu internetowego lub podstron z konkretnymi produktami.

– kampanie Google AdWords, czyli płatne wyniki wyszukiwania. W obrębie kampanii Linków Sponsorowanych sprawdzi się także remarketing dynamiczny, który jest dość skomplikowany do wykonania, ale daje bardzo dobre rezultaty. Dzięki niemu będziesz mieć możliwość wyświetlania danemu użytkownikowi reklam z tym konkretnym produktem z Twojego sklepu, który już oglądał, ale nie zdecydował się na jego zakup.

– reklama w mediach społecznościowych- to może być prowadzenie fanpaga firmowego, ale i promowanie postów poprzez Facebook Ads.

– marketing szeptany na forach internetowych- nie od dzisiaj wiadomo, że chętniej kupujemy to, co polecił nam ktoś, kogo lubimy i do kogo mamy zaufanie. Bardzo wiele użytkowników zanim dokona zakupu danego produktu, szuka na jego temat informacji w sieci. Dobrze wykonany marketing szeptany, który nie jest SPAMEM może przyciągnąć do nas całkiem nowych użytkowników.

– email marketing czyli wysyłanie newsletterów do użytkowników z bazy. W ten sposób możesz poinformować użytkowników o nowych promocjach, ale i nowych produktach, które pojawiają się w sklepie. To dodatkowa możliwość wysyłania komunikator do osób, które dobrowolnie zapisały się do newslettera na stronie internetowej Twojego sklepu.

– artykuły sponsorowane i reklama wśród bloggerów- taka strategia jak najbardziej sprawdza się w tematyce modowej czy też lifestylowej, gdzie blogerzy mają sporą moc oddziaływania na swoich czytelników. Koszt takiego artykułu nie musi być wysoki, a może przynieść Ci naprawdę spore korzyści. Zadbaj także o to, aby w artykule pojawił się aktywny odnośnik bezpośrednio do strony internetowej Twojego sklepu.

udostępnij artykuł

Facebook
Twitter
LinkedIn

Nasze realizacje

Insevio

Stworzyliśmy globalny sklep promujący wózki z marki Insevio, które są znane na całym świecie.

Sklepy internetowe E-commerce, makiety, layout sklepu, responsywność, logotyp, branding, keyvisual, materiały reklamowe, wizytówki, programowanie, Projektowanie sklepów, woocommerce

Mum`s Secret website

Mum’s Secret to sklep internetowy oferujący  produkty kosmetyczne dla mam w ciąży. W ramach współpracy byliśmy odpowiedzialni za całokształt strony.

Sklep internetowy E-commerce, slider, luksusowe produkty kosmetyczne, oprogramowanie sklepu internetowego, projektowanie sklepów internetowych, woocommerce

Mum`s Secret products

Wykonaliśmy linie produktów pod markę Mum’s Secret, oferującą produkty kosmetyczne dla mam w ciąży. Motywem przewodnim są palmy oraz klimat tropikalny.

produkty reklamowe, ilustracje, grafika reklamowa, produkty 3d, palmy, hawaje, morze, wyspa, projektowanie produktów, produkty kosmetyczne

Exwagen app

Zbudowaliśmy aplikację mobilną, która pośredniczy między Klientem sprzedającym samochód a Handlowcem. Wykonaliśmy makiety
funkcjonalne, wirefram’y, zaprogramowaliśmy ścieżkę klienta i handlowca.

Aplikacja mobilna, makiety, Projektowanie aplikacji mobilnych, react native, android, ios, programowanie aplikacji mobilnych

SaxoBank

Stworzyliśmy makiety UI/UX portalu informacyjnego dla SaxoBank’u.

Portal informacyjny, webdesign, projektowanie portalu, programowanie portalów internetowych

Syncret

Na zlecenie agencji Adream stworzyliśmy komplet makiet UI/UX dla nowo powstałej marki, oferującą biżuterię – Syncret.

Luksusowy design, biżuteria, projektowanie stron internetowych, programowanie stron internetowych, strona sprzedażowa, sklep internetowy

Serwister.pl

W trakcie wspólpracy z agencją interaktywną Jaaqob, zrealizowaliśmy projekty graficzne dla portalu, który posiada możliwość znajdywania w pobliżu serwisu kosiarek.
 

Serwis z kosiarkami, portal internetowy, serwis kosiarek, wersja responsywna, rwd mobile, keyvisual, grafika reklamowa, ilustracje

Mbank

Stworzyliśmy kreatywną prezentację multimedialną dla popularnego Mbank’u.

Prezentacja graficzna, grafika 3d, kostka, grafika reklamowa, projektowanie graficzne, modelowanie 3d

Mitsubishi

Stworzyliśmy projekty graficzne automatu reklamującego serię samochodów energooszczędnych – Mitsubishi i-MiEV.

Automat, urządzenie, producent motoryzacyjny, projekt 3d, ilustracje graficzne, tablet, reklama

Buyshark

Innowacyjna propozycja pod system sklepowy e-commerce. W ramach współpracy byliśmy odpowiedzialni za wykonanie w całości serwisu łącznie z dedykowanym oprogramowaniem.
 

Platforma internetowa, konsole, gry, portal z grami, konsole na sprzedaż, portal internetowy

Deligoo

Zrealizowaliśmy platformę do zamawiania jedzenia do domu w formie online. Stworzyliśmy branding, kreatywne projekty graficzne uwzględniając skuteczny user experience.

Platforma do zamawiania jedzenia do domu, Serwis internetowy, Portal z jedzeniem

Evento IT Solutions

Zbudowaliśmy nietypową stronę firmową dla zagranicznej niemieckiej agencji, która zajmuje się tworzeniem aplikacji mobilnych.
 

Raj na ziemi, Oryginalna strona firmowa, strona wizytówka, kreacja, portfolio, aplikacje mobilne

MadaSweet

Tym razem wykonaliśmy stronę dla firmy zajmującą się importem i dystrybucją słodyczy impulsowych. Celem było zbudowanie zaufania oraz perswazji, wypromowanie marki w “cukierkowym klimacie”.

Słodycze impulsywne, słodycze dla dzieci, strony dla dzieci, strona firmowa, wizytówka firmy, słodycze, logotyp, branding

Candy & Friends

Narysowaliśmy branding, stworzyliśmy produkty, wypracowaliśmy kreatywne koncepcje dla marki Candy & Friends.

Zdrowa żywność, logotyp, branding, kreacja, wizytówki, torba papierowa, elementy wizualne, grafika reklamowa

ReturnOfTheSaiyans

Wykonaliśmy stronę internetową dla gry on-line o tematyce popularnego anime – Dragon Ball. Stworzyliśmy kreatywny branding, wyróżniliśmy skutecznie markę na tle konkurencji.

Gry online, gra rpg, dragon ball, gra o tematyce dragon ball, anime, projekt strony internetowej, postacie z anime, layout

Legalsport.pl

Zaprojektowaliśmy od podszewki makiety UI/UX pod portal o tematyce bukmacherskiej oferujący bony i promocje dla swoich klientów – Legalsport.pl.

Unikalne artykuły o bukmacherce, bony bukmacherskie, portal internetowy, serwis bukmacherski, bukmacher

Xbox360 Hunters

Stworzyliśmy unikalną propozycję dla portalu o tematyce Xbox – Xbox 360 Hunters.

Xbox 360, gry na konsole xbox, portal o xbox 360, gry na sprzedaż, sklep internetowy, portal informacyjny o xbox 360

BabyLoveDecor

Stworzyliśmy sklep internetowy – BabyLoveDecor, który oferuje produkty typu handmade z ubraniami dla dzieci. Napisaliśmy od podstaw dedykowane oprogramowanie. Przygotowaliśmy również trzy propozycje projektów wyglądu sklepu.

Kocyki minki, kosze na zabawki dla dzieci, gwiazdki, chmurki, serduszka, zestaw przedszkolaka, domki drewniane, zabawki drewniane, dekoracje dla dzieci

Legalsport.pl pakiet bannerów

Zaprojektowaliśmy bannery promocyjne jak i elementy wizualne dla kampanii reklamowej – Legalsport.pl.

Bannery reklamowe, kreacje marketingowe, strategia marketingowa, bony bukmacherskie, bukmacher

Smartgames

Oferta Twoich ulubionych sklepów z konsolami w zasięgu ręki. Zbudowaliśmy keyvisual, logo marki oraz stronę sprzedażową.

sklepy z grami, sklepy z konsolami, sprzedaż konsol, kreacja, ilustracja, landing page, strona sprzedażowa, startup

Offmode

Zaprojektowaliśmy makiety funkcjonalne pod stronę o tematyce centrum gier dla graczy.

centrum gier, kafejka internetowa, maniak gamingu, gaming, off-mode, wyposażenie dla graczy, dla gracza

BeautifulBoxes

Zrealizowaliśmy wszelkie makiety graficzne pod konfigurator produktów – opakowań na kwiaty.

Konfigurator opakowań na kwiaty, konfigurator kwiatów, strona sprzedażowa, opakowania na kwiaty

Silan

Przedstawiliśmy Silanowi nową koncepcję graficzną strony internetowej.

Proszki do prania, produkty, silan, kwiaty, aromat kwiatów, strona sprzedażowa, kreacja, ilustracje

FPM S.A.

FPM S.A. specjalizuje się w produkcji maszyn i urządzeń przeznaczonych dla krajowych i zagranicznych elektrowni, elektrociepłowni i ciepłowni. Wykonaliśmy dla nich stronę internetową.

Produkcja maszyn i urządzeń, strona internetowa, strona firmowa, wersja responsywna strony

Otrzymane nagrody

Behance awards
Google IN

behance.net

Behance awards
Google IN

behance.net

Weekly Web
Design
Inspiration

downgraf.com

Weekly Web
Design
Inspiration

downgraf.com

Opinie klientów

Dowiedz się dlaczego Morphosa to lider nr 1 agencji interaktywnych w Polsce!

podsiadlo-2

Panowie stworzyli piękną stronę
Naszego sklepu internetowego,
super grafiki , bardzo dobra
funkcjonalność. Dziękujemy za miłą
współpracę. POLECAM!! :)

Angelika Podsiadło
Właściciel BabyLoveDecor
dymek

Współpraca układa się bardzo
dobrze. Szybka realizacja zleceń
w atrakcyjnej cenie.
Gorąco polecam.

Konrad Dymek
Właściciel Deligoo
merchut

Współpraca układa się bardzo dobrze.
Szybka realizacja zleceń w atrakcyjnej cenie.
Gorąco polecam.

Adam Merchut
Właściciel FPM S.A.
dabek

Współpraca na wysokim poziomie.
Zlecam projekty firmie Morphosa
już od dłuższego czasu i jestem
pełen podziwu jakości prac. Polecam!

Dariusz Dąbek
Właściciel Legalsport
marta

Śmiało mogę polecić tą firmę
bo pomysłowość i kreatywność
w jej przypadku stoją na pierwszym
miejscu.

Marta Łuszczewska
Właściciel OpenTheDoor