wpis dodany

Sebastian Niesporek

Jak pisać teksty sprzedażowe na strony www – copywriting

Każdego dnia korzystamy z Internetu i każdego dnia – niezależnie od tego, czym się zajmujemy – jesteśmy klientami. Coraz chętniej zakupy przenosimy do Sieci, dostrzegając więcej zalet produktów, które możemy także zobaczyć w sklepach stacjonarnych, ale tam są one po prostu daną rzeczą, w Internecie stają się czymś, co chcemy po prostu kupić.

Co więcej, bardzo często mamy wrażenie, że sklepy internetowe w lot pojmują nasze potrzeby i w swoich opisach zwracają się bezpośrednio do nas i naszych wymagań. Dajemy się uwieść słowom, czyli sztuce sprzedawania, którą jest profesjonalny copywriting.

Copywriting to nie magia

Opisanie usługi czy produktu nie jest zadaniem prostym. Wprost przeciwnie, żeby było skuteczne i przynosiło oczekiwane plony, musi opierać się na głębokiej analizie rynku i odkryciu potrzeb potencjalnej grupy konsumentów. Nic nie może być przypadkowe, począwszy od stylu języka, po kluczowe atuty, które należy tak przekazać, by oddziaływały na wyobraźnię. Śmiało możemy stwierdzić, że w tekstach drzemie niemały potencjał pozwalający na realizację dalekosiężnych planów biznesowych.

Copywriting to nie tylko teksty sprzedażowe. Znajdujemy go na ulotkach, stronach www, banerach reklamowych, blogach firmowych czy w wymienionych już opisach usług i produktów. To szalenie ważny aspekt pozwalający na zdobywanie klientów i trwałe budowanie pozytywnego i profesjonalnego wizerunku firmy.

Wartościowe teksty sprzedażowe

Przygotowanie tekstów sprzedażowych to sztuka godna profesjonalistów, którzy biegle poruszają się po kilku dziedzinach. Nie wystarczy sama znajomość zasad piśmienniczych, czy gładki język. To naturalnie jest konieczne, ale absolutnie niewystarczające.

Zanim zaczniemy pisać dany tekst, musimy zapoznać się z firmą, która zleca copywriting. Zwracamy uwagę na branżę i grupę klientów docelowych. To zadanie wymaga precyzji i wnikliwości, konieczne jest dokonanie swoistej analizy, tematu i dostosowanie się do standardów firmy. Naturalnie nie chodzi tutaj o powielanie ewentualnych błędów i niedoskonałości, dobry copywriter wyłapie takowe w lot i odwróci te negatywne elementy w pozytywny wydźwięk.

 

Jednym z fundamentów dobrego opisu jest kreatywność – bez niej nie ma mowy o nietuzinkowości i wzbudzeniu ciekawości potencjalnego odbiorcy. Jeśli ten trafi na te same produkty, będzie kierował się przede wszystkim ceną, ale jeśli spośród tych wszystkich rzeczy znajdzie jeden opis, który wzbudzi jego zainteresowanie, rozwieje jego wszystkie wątpliwości i ponad wszystko odniesie się do jego potrzeb cena stanie się elementem drugoplanowym. Opis powinien bowiem wzbudzać zaufanie i być informacją podaną w sposób nieszablonowy, ale jednocześnie kompletny i przystępny. Tym samym należy wiedzieć, czy po dane produkty i usługi będzie sięgała np. młodzież, czy klienci dojrzali wiekiem. Zupełnie inaczej powinna wyglądać konstrukcja i język tekstu w obu przypadkach, nawet jeśli opis dotyczy tego samego produktu.

Znajdź skarb

Prawdziwym diamentem jest copywriting, który potrafi wskazać na taką cechę produktu, na którą nikt wcześniej nie uwagi. Może to być drobnostka, ale jeśli ubierzemy ją w odpowiednie wartości dodane, w oczach odbiorcy stanie się czymś wyjątkowym. Pomocna jest konfrontacja danego atutu (podkreślmy nawet tego najmniejszego) z codzienną trudnością, którą konsument chce po prostu rozwiązać lub która go irytuje. Unikatowość to słowo klucz. Pokażmy to na błahym przykładzie.

Zdarzyło się wam tworzyć jogurt, którego zawartość pochlapała wam koszulę? Do końca dnia musieliście paradować z nieestetyczną plamą. Dajmy na to, że jeden z producentów jogurtu wymyśli skrzętnie otwierane wieczko, które nie robi nam niespodziewanego „bum”. Niby nic wielkiego. Można po prostu napisać „praktyczne, wykręcane wieczko ”, lub „Skończ z wybuchającym jogurtem! Wybierz jogurt X, którego ergonomiczne wieczko pozwala na szybkie otwarcie jogurtu bez chlapania”. Brzmi nie tylko lepiej, ale odpowiada na konkretną potrzebę, jednocześnie rozwiązując codzienny problem wielu ludzi.

Copywriting to coś unikatowego, absolutnie niepowtarzalnego, coś, co niby jest grą słów, a jednocześnie sprytną i trafną reklamą trafiającą w sedno sprawy. To korzyść, po którą każdy może sięgnąć, dlatego ważne jest unikanie truizmu. Nie sięgajmy po bezosobowe formy, skończmy z przechwaleniem się, które dla odbiorcy nic nie znaczy, a zacznij od pokazywania, że zarówno firma, jak i jej produkty są stworzone właśnie dla tej jednej, konkretnej osoby.

udostępnij artykuł

Facebook
Twitter
LinkedIn

Nasze realizacje

Insevio

Stworzyliśmy globalny sklep promujący wózki z marki Insevio, które są znane na całym świecie.

Sklepy internetowe E-commerce, makiety, layout sklepu, responsywność, logotyp, branding, keyvisual, materiały reklamowe, wizytówki, programowanie, Projektowanie sklepów, woocommerce

Mum`s Secret website

Mum’s Secret to sklep internetowy oferujący  produkty kosmetyczne dla mam w ciąży. W ramach współpracy byliśmy odpowiedzialni za całokształt strony.

Sklep internetowy E-commerce, slider, luksusowe produkty kosmetyczne, oprogramowanie sklepu internetowego, projektowanie sklepów internetowych, woocommerce

Mum`s Secret products

Wykonaliśmy linie produktów pod markę Mum’s Secret, oferującą produkty kosmetyczne dla mam w ciąży. Motywem przewodnim są palmy oraz klimat tropikalny.

produkty reklamowe, ilustracje, grafika reklamowa, produkty 3d, palmy, hawaje, morze, wyspa, projektowanie produktów, produkty kosmetyczne

Exwagen app

Zbudowaliśmy aplikację mobilną, która pośredniczy między Klientem sprzedającym samochód a Handlowcem. Wykonaliśmy makiety
funkcjonalne, wirefram’y, zaprogramowaliśmy ścieżkę klienta i handlowca.

Aplikacja mobilna, makiety, Projektowanie aplikacji mobilnych, react native, android, ios, programowanie aplikacji mobilnych

SaxoBank

Stworzyliśmy makiety UI/UX portalu informacyjnego dla SaxoBank’u.

Portal informacyjny, webdesign, projektowanie portalu, programowanie portalów internetowych

Syncret

Na zlecenie agencji Adream stworzyliśmy komplet makiet UI/UX dla nowo powstałej marki, oferującą biżuterię – Syncret.

Luksusowy design, biżuteria, projektowanie stron internetowych, programowanie stron internetowych, strona sprzedażowa, sklep internetowy

Serwister.pl

W trakcie wspólpracy z agencją interaktywną Jaaqob, zrealizowaliśmy projekty graficzne dla portalu, który posiada możliwość znajdywania w pobliżu serwisu kosiarek.
 

Serwis z kosiarkami, portal internetowy, serwis kosiarek, wersja responsywna, rwd mobile, keyvisual, grafika reklamowa, ilustracje

Mbank

Stworzyliśmy kreatywną prezentację multimedialną dla popularnego Mbank’u.

Prezentacja graficzna, grafika 3d, kostka, grafika reklamowa, projektowanie graficzne, modelowanie 3d

Mitsubishi

Stworzyliśmy projekty graficzne automatu reklamującego serię samochodów energooszczędnych – Mitsubishi i-MiEV.

Automat, urządzenie, producent motoryzacyjny, projekt 3d, ilustracje graficzne, tablet, reklama

Buyshark

Innowacyjna propozycja pod system sklepowy e-commerce. W ramach współpracy byliśmy odpowiedzialni za wykonanie w całości serwisu łącznie z dedykowanym oprogramowaniem.
 

Platforma internetowa, konsole, gry, portal z grami, konsole na sprzedaż, portal internetowy

Deligoo

Zrealizowaliśmy platformę do zamawiania jedzenia do domu w formie online. Stworzyliśmy branding, kreatywne projekty graficzne uwzględniając skuteczny user experience.

Platforma do zamawiania jedzenia do domu, Serwis internetowy, Portal z jedzeniem

Evento IT Solutions

Zbudowaliśmy nietypową stronę firmową dla zagranicznej niemieckiej agencji, która zajmuje się tworzeniem aplikacji mobilnych.
 

Raj na ziemi, Oryginalna strona firmowa, strona wizytówka, kreacja, portfolio, aplikacje mobilne

MadaSweet

Tym razem wykonaliśmy stronę dla firmy zajmującą się importem i dystrybucją słodyczy impulsowych. Celem było zbudowanie zaufania oraz perswazji, wypromowanie marki w “cukierkowym klimacie”.

Słodycze impulsywne, słodycze dla dzieci, strony dla dzieci, strona firmowa, wizytówka firmy, słodycze, logotyp, branding

Candy & Friends

Narysowaliśmy branding, stworzyliśmy produkty, wypracowaliśmy kreatywne koncepcje dla marki Candy & Friends.

Zdrowa żywność, logotyp, branding, kreacja, wizytówki, torba papierowa, elementy wizualne, grafika reklamowa

ReturnOfTheSaiyans

Wykonaliśmy stronę internetową dla gry on-line o tematyce popularnego anime – Dragon Ball. Stworzyliśmy kreatywny branding, wyróżniliśmy skutecznie markę na tle konkurencji.

Gry online, gra rpg, dragon ball, gra o tematyce dragon ball, anime, projekt strony internetowej, postacie z anime, layout

Legalsport.pl

Zaprojektowaliśmy od podszewki makiety UI/UX pod portal o tematyce bukmacherskiej oferujący bony i promocje dla swoich klientów – Legalsport.pl.

Unikalne artykuły o bukmacherce, bony bukmacherskie, portal internetowy, serwis bukmacherski, bukmacher

Xbox360 Hunters

Stworzyliśmy unikalną propozycję dla portalu o tematyce Xbox – Xbox 360 Hunters.

Xbox 360, gry na konsole xbox, portal o xbox 360, gry na sprzedaż, sklep internetowy, portal informacyjny o xbox 360

BabyLoveDecor

Stworzyliśmy sklep internetowy – BabyLoveDecor, który oferuje produkty typu handmade z ubraniami dla dzieci. Napisaliśmy od podstaw dedykowane oprogramowanie. Przygotowaliśmy również trzy propozycje projektów wyglądu sklepu.

Kocyki minki, kosze na zabawki dla dzieci, gwiazdki, chmurki, serduszka, zestaw przedszkolaka, domki drewniane, zabawki drewniane, dekoracje dla dzieci

Legalsport.pl pakiet bannerów

Zaprojektowaliśmy bannery promocyjne jak i elementy wizualne dla kampanii reklamowej – Legalsport.pl.

Bannery reklamowe, kreacje marketingowe, strategia marketingowa, bony bukmacherskie, bukmacher

Smartgames

Oferta Twoich ulubionych sklepów z konsolami w zasięgu ręki. Zbudowaliśmy keyvisual, logo marki oraz stronę sprzedażową.

sklepy z grami, sklepy z konsolami, sprzedaż konsol, kreacja, ilustracja, landing page, strona sprzedażowa, startup

Offmode

Zaprojektowaliśmy makiety funkcjonalne pod stronę o tematyce centrum gier dla graczy.

centrum gier, kafejka internetowa, maniak gamingu, gaming, off-mode, wyposażenie dla graczy, dla gracza

BeautifulBoxes

Zrealizowaliśmy wszelkie makiety graficzne pod konfigurator produktów – opakowań na kwiaty.

Konfigurator opakowań na kwiaty, konfigurator kwiatów, strona sprzedażowa, opakowania na kwiaty

Silan

Przedstawiliśmy Silanowi nową koncepcję graficzną strony internetowej.

Proszki do prania, produkty, silan, kwiaty, aromat kwiatów, strona sprzedażowa, kreacja, ilustracje

FPM S.A.

FPM S.A. specjalizuje się w produkcji maszyn i urządzeń przeznaczonych dla krajowych i zagranicznych elektrowni, elektrociepłowni i ciepłowni. Wykonaliśmy dla nich stronę internetową.

Produkcja maszyn i urządzeń, strona internetowa, strona firmowa, wersja responsywna strony

Otrzymane nagrody

Behance awards
Google IN

behance.net

Behance awards
Google IN

behance.net

Weekly Web
Design
Inspiration

downgraf.com

Weekly Web
Design
Inspiration

downgraf.com

Opinie klientów

Dowiedz się dlaczego Morphosa to lider nr 1 agencji interaktywnych w Polsce!

podsiadlo-2

Panowie stworzyli piękną stronę
Naszego sklepu internetowego,
super grafiki , bardzo dobra
funkcjonalność. Dziękujemy za miłą
współpracę. POLECAM!! :)

Angelika Podsiadło
Właściciel BabyLoveDecor
dymek

Współpraca układa się bardzo
dobrze. Szybka realizacja zleceń
w atrakcyjnej cenie.
Gorąco polecam.

Konrad Dymek
Właściciel Deligoo
merchut

Współpraca układa się bardzo dobrze.
Szybka realizacja zleceń w atrakcyjnej cenie.
Gorąco polecam.

Adam Merchut
Właściciel FPM S.A.
dabek

Współpraca na wysokim poziomie.
Zlecam projekty firmie Morphosa
już od dłuższego czasu i jestem
pełen podziwu jakości prac. Polecam!

Dariusz Dąbek
Właściciel Legalsport
marta

Śmiało mogę polecić tą firmę
bo pomysłowość i kreatywność
w jej przypadku stoją na pierwszym
miejscu.

Marta Łuszczewska
Właściciel OpenTheDoor